Informacja o organizacji kształcenia na odległość w SP Petrykozy
Informacja o organizacji kształcenia na odległość w Szkole Podstawowej im. H. Ch. Andersena w Petrykozach w okresie czasowego ograniczenia jej funkcjonowania w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z dnia 20 marca 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałanie i zwalczaniem COVID-19 oraz Rozporządzenie MEN z dnia 20 marca 2020r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
- W czasie ograniczenia funkcjonowania szkół związanego z zagrożeniem epidemiologicznym nauka jest realizowana na odległość.
- Nauka prowadzona na odległość w Szkole Podstawowej im. H. Ch. Andersena odbywa się z wykorzystaniem takich narzędzi jak:
- dziennik elektroniczny Librus,
- poczta elektroniczna,
- inne dostępne środki komunikacji elektronicznej.
- Nauczyciele wykorzystują techniki i metody kształcenia na odległość dostosowane do ich możliwości sprzętowych i umiejętności oraz uwzględniają w swej pracy aktualne zalecenia medyczne odnośnie czasu korzystania z urządzeń typu: komputer, telefon, telewizor, ich dostępność w domu, wiek i etap rozwoju uczniów, a także sytuację rodzinną uczniów.
- Nauczyciele weryfikują dotychczas stosowany program nauczania tak, aby dostosować go do wybranej metody kształcenia na odległość.
- Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość będą realizowane:
- z wykorzystaniem:
- materiałów udostępnianych na platformie epodreczniki.pl, wsipnet, eduelo.pl lub innych materiałów dydaktycznych wskazanych lub przygotowanych przez nauczyciela,
- dziennika elektronicznego Librus,
- szkolnej strony internetowej, Facebooka
- poprzez samodzielną pracę ucznia ustaloną i opisaną przez nauczyciela w przesłanych do niego materiałach,
- spotkań on-line (czat, video-konferencja).
- z wykorzystaniem:
- Nauczyciele udostępniają uczniom materiały do nauki w domu w dniach określonych w planie lekcji.
- Tygodniowy zakres materiału dla poszczególnych klas uwzględnia równomierne obciążenie ucznia zajęciami w danym dniu, zróżnicowanie tych zajęć oraz możliwości psychofizyczne ucznia.
- Dzieci objęte wychowaniem przedszkolnym, edukacją wczesnoszkolną (klasy I-III), otrzymują informacje od swoich nauczycieli o dostępnych materiałach i możliwych formach ich realizacji w domu za pośrednictwem dziennika elektronicznego Librus lub na stronie internetowej szkoły.
- Rodzice i uczniowie mogą konsultować się z nauczycielami przez dziennik elektroniczny Librus lub w innych formach określonych indywidualnie przez każdego nauczyciela.
- W okresie kształcenia na odległość wiedza ucznia oraz jego postępy w nauce są monitorowane i sprawdzane przez nauczycieli.
- W ocenianiu nauczyciele uwzględniają możliwości psychofizyczne dzieci i uczniów, w tym dzieci i uczniów objętych kształceniem specjalnym oraz mają na uwadze ograniczenia wynikające z indywidualnej sytuacji dziecka.
- Nauczyciele podczas kształcenia na odległość oceniają przede wszystkim aktywność, chęci i zaangażowanie uczniów.
- Ocenianiu podlegają zadania domowe, karty pracy, prace pisemne, testy oraz inne zadania zlecone przez nauczyciela wynikające ze specyfiki danego przedmiotu.
- Każdy nauczyciel ma obowiązek poinformowania rodziców i uczniów o zasadach oceniania zleconych przez niego zadań.
- Nie będą wyciągane konsekwencje w postaci ocen niedostatecznych wobec uczniów, którzy nie mogą, w związku z różnymi ograniczeniami niezależnymi od nich, wywiązać się z poleconych przez nauczyciela zadań.
- Uczniowie, którzy nie mają możliwości przesyłania zleconych zadań do nauczyciela, mogą je wykonać w dostępnej dla nich formie (wydruk, napisanie na kartce, w zeszycie) i gromadzić w segregatorze lub teczce do wglądu dla nauczyciela po powrocie do szkoły.
- Otrzymane przez ucznia oceny, nauczyciele wpisują do dziennika elektronicznego.
- Szkolny pedagog i psycholog pełnią dyżur dla uczniów i rodziców on-line w godzinach swojej pracy, kontakt do pedagoga, psychologa jest umieszczony na stronie szkoły. Specjaliści odnotowują działania w e-dzienniku lub dzienniku papierowym.
- Bibliotekarz wyszukuje materiały do pracy zdalnej (multibook, audiobook, ekranizacje lektur itp.), przekazując je uczniom i rodzicom za pomocą komunikatorów internetowych, emaliowo lub na stronie szkoły.
- Bibliotekarz współpracuje z nauczycielami w szczególności poprzez pomoc przy wskazaniu dla ucznia źródła do realizacji danych treści programowych.
- Zajęcia terapeutyczne: logopedia, terapia pedagogiczna, zajęcia rewalidacyjne zostają zawieszone.
Dyrektor szkoły
Bogusława Piątkowska